Orwaks huvudkontor och moderna produktionsenhet finns i småländska Sävsjö. Här har vi utvecklat och tillverkat komprimeringsutrustning sedan 1971. Orwak är ett internationellt och exportinriktat företag som levererar maskiner världen över. Nu söker vi en ny medarbetare till HR-avdelningen!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Administrativt stöd inom HR-processer såsom anställningar, introduktioner, avslut, och personalregister
  • Hantering av löneunderlag och kontakt med externa löneleverantörer (Kontek)
  • Stöd i rekryteringsprocesser, inklusive annonsering, urval och intervjubokningar
  • Koordinering av interna utbildningar och arbetsmiljöinsatser
  • Uppdatering och underhåll av personalhandbok och befattningsbeskrivningar
  • Delta i HR-relaterade projekt och förbättringsinitiativ
  • Statistikrapporter till avdelningschefer varje månad
  • Rapporteringar till myndigheter såsom SCB, Skatteverket, Svenskt Näringsliv mm samt månadsrapporteringar till våra ägare.

Ansvarsområden

  • Säkerställa korrekt och uppdaterad personalinformation
  • Följa upp anställningsavtal, intyg och andra HR-dokument
  • Bidra till ett gott arbetsklimat genom professionellt bemötande och service

 Befogenheter

  • Tillgång till personaldata enligt GDPR och interna riktlinjer
  • Rätt att föreslå förbättringar i HR-processer
  • Inköpsrättigheter enligt attestinstruktioner i verksamhetshandboken

Kvalifikationskrav

Teoretiska krav (utbildning):

  • Gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller HR.
  • Eftergymnasial utbildning inom HR är meriterande liksom erfarenhet från liknande arbete.
  • Har du arbetat i Jeeves och Kontek Lön och Travel är det en merit.
  • Ha med fördel en ekonomisk bakgrund för att förstå löneberäkningar och ekonomiska underlag.

Språkkrav:

Svenska och engelska i tal och skrift

Varmt välkommen med din ansökan här!

× How can I help you?